Wakacje u dziadków: pyszne posiłki dla wnuków

Smaki dzieciństwa to coś, co zostało w głowie na całe życie niejednemu dorosłemu. Wracają one do nas w przeróżnych okolicznościach i są niczym miód na serce. Kojarzą się z beztroską, radością, poczuciem bycia kochanym. Wprawiają w dobry nastrój i sprawiają, że na moment przenosimy się do innej rzeczywistości.

A gdyby tak sprawić, że wnuki z wakacji u babci i dziadka zapamiętają nie tylko smak tego, czym zostały ugoszczone, ale i jego niepowtarzalny wygląd? Szczególnie w pamięć może to zapaść niejadkom, których do jedzenia ciężko przekonać. Niemniej jednak, bez względu na apetyt młodych ludzi, z upływem czasu docenią oni inwencję twórczą dziadków, która będzie stanowić dla nich pierwszą kulinarną inspirację we własnych kuchennych poczynaniach.

Poniżej kilka propozycji, które nie wymagając od twórców ogromnych zdolności, robią naprawdę dobre wrażenie.

Na słodko:


  • owocowa kostka Rubika – to alternatywa dla nieco oklepanej już owocowej sałatki. Owoce – jabłka, gruszki, pomarańcze, truskawki, ananasy, kiwi itd. – wystarczy pokroić w równą kostkę i ułożyć z nich sześcian. W zależności od apetytów ścianka sześcianu może składać się z od 3 do 6 kostek .

  • owocowe kwiaty – wytnijmy z plasterków kiwi kwiatki i środek każdego ozdóbmy maliną, poziomką lub truskawką.

  • koktajle – tu wyobraźnię właściwie ogranicza jedynie dostępność produktów. Możemy miksować wszystkie owoce i warzywa, dodając siemię lniane, słonecznik, pestki dyni, sezam czy otręby. Pamiętajmy, że jeśli bazą jest mleko, nie możemy dodawać kiwi, papai i ananasa. Alternatywnie możemy przygotować koktajl na jogurcie, maślance, kefirze lub soku owocowym.

  •  

Wytrawnie:

 

  • szpinakowe naleśniki – do ciasta wystarczy dodać zmiksowany szpinak, a nudne naleśniki staną się pysznie zielone. Podobny manewr można zastosować z kakao lub rozpuszczoną czekoladą – wtedy otrzymamy pyszne słodkie naleśniki.

  • kalafiorowe owce – ugotowane kwiaty kalafiora podzielmy na mniejsze części, z pomocą wykałaczek i oliwek doróbmy główkę i nóżki, a wegetariańskie owce szybko zapełnią półmisek. Całość możemy dopełnić łączką z sałaty, szczypiorku lub rzeżuchy.

  • muchomory caprese – popularne caprese od muchomorów caprese różni się jedynie sposobem podania. Tutaj mozzarella stanowi nóżkę grzybka, a połowa pomidorka – kapelusz. Kropki możemy zrobić z greckiego jogurtu, a całość posypać bazylią.

  • jajka flower-power – kto powiedział, że jajka sadzone muszą być nudne? Wystarczy, że pokroimy paprykę wszerz, uzyskując piękne „ramki” – to właśnie w nie wbijamy jajka na patelni. Jeśli zastosujemy papryki w różnych kolorach, to talerze zakwitną na żółto, zielono i czerwono.



  •  
  •  

„Zadanie” dziadków polegające na rozpieszczaniu wnuków słodyczami ze sklepu już dawno stało się jedynie zamachem na ich zdrowie. Nie ma nic wspólnego z miłością. W czasach, gdy dzieci kuszone są non stop reklamami niezdrowych przekąsek pełnych tłuszczów trans, cukrów prostych, konserwantów, barwników i spulchniaczy, a dzieci otyłych jest tak dużo, jak jeszcze nigdy nie było, zdrowe odżywianie powinno stać się jedną z priorytetowych kwestii w ich wychowaniu. Niech ono nie będzie uciążliwą katorgą. Przekształćmy je w prawdziwą frajdę dla wszystkich! Takie zachowania zaprocentują szybciej niż się spodziewamy, a zdrowe nastolatki za kilka lat będą za nie niezwykle wdzięczne.

 

 

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!