7 rzeczy, które musisz przestać robić, by żyć dłużej

Spis treści

Często zastanawiamy się, jakie działania należy podjąć, by żyć dłużej. Jak powszechnie wiadomo, sekret tkwi w szczegółach. Może wystarczy więc przestać robić rzeczy, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie?

1. Palenie


Jeśli kiedykolwiek byłeś uzależniony od papierosów, doskonale wiesz, jak ciężko je rzucić. Niestety najczęściej problem tkwi w naszej głowie. Czy wiesz, że rak płuc, który jest skutkiem nałogowego wdychania dymu tytoniowego, jest najpopularniejszym nowotworem złośliwym? Każdego roku umiera na niego łącznie ponad 1,5 mln osób. Jeśli myślisz więc o długim i szczęśliwym życiu, zacznij walkę z nałogiem już dziś.

2. Stres


Podobnie jak złość, stres bardzo negatywnie wpływa na Twoje zdrowie. Oczywiście walka z nim, szczególnie podczas pracy bądź ważnej rozmowy, jest często z góry skazana na porażkę. Spróbuj jednak znaleźć metody, które pomogą Ci go zredukować. Lekarze w tym celu często polecają m.in. pisanie pamiętnika, medytację lub jogę. Może i Ty znajdziesz coś dla siebie?

Reklama

3. Jedzenie przetwarzanych produktów


Dostępne dziś w sklepach jedzenie bardzo często naszpikowane jest chemią. Zdrowe odżywianie, choć jest ostatnio w modzie, często przegrywa z brakiem czasu i wiedzy w przygotowywaniu posiłków. Spróbuj poświęcić dłuższą chwilę na przygotowanie obiadu, a może w zamian otrzymasz więcej czasu na zdrowe życie?

4. Nierobienie regularnych badań


Bardzo często mówi się o tym, jak ważne są cykliczne badania. Szybka diagnoza choroby, najczęściej daje nam większe szanse na całkowite jej wyleczenie. Pojawia się coraz więcej rządowych projektów wspierających regularne badania. Oferują one bezpłatne i profesjonalne sprawdzenie stanu naszego zdrowia. To chyba odpowiedni moment, by sprawdzić jak funkcjonuje nasz organizm?

5. Brak aktywności fizycznej


Obok specjalistycznych diet i lekarstw, warto pamiętać, iż nic tak nie utrzyma nas przy zdrowiu jak regularna aktywność fizyczna. Bez względu na to, czy wybierzemy długie spacery, jazdę na rowerze czy ćwiczenia w domu - na pewno przedłużymy sobie tym życie. Nasz organizm potrzebuje systematycznego treningu. Może warto wstać z fotela i zrobić coś dla siebie?

6. Obwinianie się


Złość jest silną emocją, która zdecydowanie wpływa negatywnie na nasze samopoczucie. Ciągłe zadawanie sobie pytań: “Co zrobiłem źle? Jak mogłem to zrobić inaczej?” z pewnością - niczego nie zmieni. Obwinianie się przyniesie Ci tylko stracony czas, który mógłbyś wykorzystać na inne przyjemności. Czy nie lepiej ruszyć do przodu i zapomnieć o tym, co było?

Reklama

7. Niewysypianie się


Niestety nie zawsze możemy sobie pozwolić na dostarczenie naszemu organizmowi dostatecznej ilości wypoczynku. Co za tym idzie, jesteśmy zmęczeni i funkcjonujemy na znacznie niższych obrotach. Jeśli tylko mamy taka możliwość, powinniśmy pozwolić sobie na regenerację. Zacznijmy od 7 godzin snu, dasz radę?

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

Pytanie: Jakie środki higieniczne na nietrzymanie moczu wybierasz najczęściej:

  Wkładki anatomiczne

  Majtki chłonne

  Pieluchomajtki

  Podkłady na łóżko

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!