Zakładamy konto internetowe w banku
[quote author="Barbara M. z Olsztyna" action="pyta"]Proszę mi podpowiedzieć, jak założyć przez internet konto w banku.[/quote]
Choć rozwiązania przyjęte przez poszczególne banki mogą się różnić w drobnych szczegółach, wzorzec postępowania jest podobny. Musi Pani wejść na stronę internetową wybranego banku, a tam kliknąć w zakładkę "Otwórz konto", "Wyślij wniosek" (albo inną o podobnej nazwie). Następnie należy wypełnić wniosek o otwarcie rachunku i wydanie karty debetowej. Wypełniony wniosek wysyła Pani do banku, klikając w pole "Wyślij" (lub inne o podobnej nazwie). Niektóre banki oddzwaniają, by potwierdzić dane (np. PKO BP i Bank Pekao SA), po czym przesyłają umowy do podpisu (w innych bankach – np. w mBanku, Banku Zachodnim WBK, ING Banku Śląskim, Banku Millennium czy Alior Banku – rozmowa telefoniczna nie jest konieczna). Umowy, wraz z niezbędnymi do aktywacji konta danymi, z reguły dostarcza kurier, który sprawdza tożsamość nowego klienta (mogą być potrzebne dwa dokumenty – np. dowód osobisty i paszport, legitymacja służbowa czy prawo jazdy). Niektóre banki – np. PKO BP czy Bank Pekao SA – wymagają wizyty wnioskodawcy w placówce, co jest niewygodne. Na szczęście większości banków wystarczy jednak kontakt przez kuriera. Podpisane kopie umów wręcza Pani kurierowi. Korzystając z dostarczonych przez niego danych (login, hasło) oraz dołączonej instrukcji, aktywuje Pani na stronie internetowej banku swoje konto. Kartę oraz PIN do niej otrzyma Pani pocztą (osobno kartę, osobno PIN).
Jak założyć konto internetowe w banku?
Data aktualizacji: 23 stycznia 2013