Współczesny Senior. Zdrowie i styl życia
W kampanię zaangażowała się Beata Borucka – blogerka, autorka książek i bez wątpienia najsłynniejsza babcia w Polsce. To wszystko znajdziecie w kolejnej edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej The Point „Współczesny Senior. Zdrowie i styl życia”.
Głównymi Partnerami Merytorycznymi projektu zostali:
- Polskie Towarzystwo Gerontologiczne,
- Polskie Towarzystwo Badania Bólu,
- Narodowy Instytut Geriatrii Reumatologii i Rehabilitacji,
- Urząd Miasta St. Warszawy Zespół Realizacji Polityki Senioralnej,
- natomiast głównym Partnerem Medialnym został portal Medonet.
Portal CafeSenior.pl został partnerem medialnym projektu.
Cała kampania dostępna pod linkiem - http://wpunktozdrowiu.pl/wp-content/uploads/2020/02/Wspolczesny_Senior_2020.pdf
O tym co najczęściej dolega osobom w starszym wieku i jak można zapobiegać tym schorzeniom, rozmawiamy z Prof. Katarzyną Wieczorowską Tobis – Prezesem Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego – str. 2
Jak wyglądać powinno leczenie bólu u seniorów, przeczytamy w artykule Dr Magdaleny Kocot Kępskiej, Prezesa Polskiego Towarzystwa Badania Bólu – str. 2
Choroba zwyrodnieniowa stawów – jakie są jej przyczyny, objawy i możliwości leczenia – o tym w materiale na str. 3
Jak wybrać nowoczesny aparat słuchowy, który zapewni najlepszą jakość dźwięku i poprawi kontakt z otoczeniem, przeczytamy na str. 4
Pan Dr Marek Tombarkiewicz, dyrektor Narodowego Instytutu Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji odpowiedział na nasze pytania o wpływ aktywności fizycznej na kondycję zdrowotną Seniorów na str. 4
Co zmieniło się w modelu starzenia na przestrzeni ostatnich kilku dekad? Jaki jest współczesny Senior? Artykuł Aleksandry Laudańskiej mówiący o seniorach wczoraj i dziś do przeczytania na str. 5
Wpływ smogu na problemy z krążeniem – ten temat poruszyliśmy na str. 5
Cholesterol – dobry czy zły? Jak zadbać o jego właściwy poziom w organizmie opowiadamy na str. 6
Jakie działania podejmuje Miasto St. Warszawa by Seniorom żyło się w niej lepiej i aktywniej? Wypowiedź przedstawiciela Urzędu Miasta St. Warszawy Zespołu Realizacji Polityki Senioralnej przeczytamy na str. 6
O modzie na „babcing”, dobrych kontaktach z dziećmi i wnukami, grzechach głównych babć oraz o tym do kogo skierowany jest projekt Mądra Babcia rozmawiamy z Beatą Borucką – najsłynniejszą babcią polskiego internetu, autorką książek i blogerką.
Kampania „Zrozumieć starość”, Piknik Pokoleń oraz coroczna Parada Seniorów to najbardziej znane z ich projektów adresowanych do osób starszych. Co jeszcze robi Fundacja Zaczyn by aktywować osoby 60+ przeczytamy na str. 7