Darmowy sklep internetowy - czy to możliwe?

Sklepy internetowe to gorący temat, ze względu na ich ogromna popularność, a także związane z nimi potencjalne zyski. Na co trzeba się przygotować, chcąc otworzyć swój biznes w sieci? Oto najważniejsze informacje o prowadzeniu własnego e-commerce!
marketing-e-commerce-zakupy-online
Freepick
Spis treści

Czy da się założyć darmowy sklep internetowy?

Wiele osób rozważających otwarcie sklepu internetowego zastanawia się, z czym wiąże się takie przedsięwzięcie. Dokładne informacje na ten temat można znaleźć pod adresem https://blog.sky-shop.pl/darmowy-sklep-internetowy-jak-to-wyglada-w-praktyce, gdzie szczegółowo opisano, z czym wiąże się otwarcie e-sklepu.

Jednym z ważniejszych czynników, który zastanawia przedsiębiorców, są koszta, z jakimi związane jest otwarcie sklepu internetowego. Każdy najchętniej zrobiłby to za jak najmniej, a jeśli to możliwe, to nawet za darmo. Czy można otworzyć sklep internetowy bezpłatnie?

Niestety, jest to życzenie nie do spełnienia. Postawienie strony to rodzaj inwestycji, którego trzeba się podjąć, aby ruszyć z własnym biznesem internetowym. To, jak duże koszty trzeba będzie ponieść, będzie zależeć od wielu wyborów związanych z zakładaniem strony. 

Jednym z podstawowych jest pytanie, czy przedsiębiorca zdecyduje się na otwieranie sklepu w ramach współpracy z programistą, czy w formie SaaS.

Pierwsza z nich to nic innego jak stworzenie platformy od zera i napisanie jej za pomocą kodu, dzięki któremu będzie ona poprawnie funkcjonować. Jeśli nie posiada się zdolności programistycznych, niezbędne do takiego działania będzie zatrudnienie specjalisty. Koszt napisania takiej strony może wahać się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wiele będzie zależeć od oczekiwań wobec strony i poziomu skomplikowania pisanego kodu.

Niemniej jednokrotne opłacenie takiej usługi sprawia, że w dalszym czasie nie będzie ona generować dodatkowych kosztów. Żeby zacząć z niej korzystać trzeba poczekać, aż strona zostanie napisana, co również może trwać nawet kilka miesięcy i w konsekwencji odsuwać w czasie otwarcie e-sklepu.

Jako opozycyjną alternatywę często wskazuje się SaaS, czyli platformy, na których przedsiębiorcy mogą liczyć na pełną obsługę strony w ramach wykupionego abonamentu. W przypadku takiego rozwiązania otwarcie sklepu nastąpi zdecydowanie szybciej. Wraz z subskrypcją klient zyskuje dostęp do swojej witryny, na której nawet bez podstawowej wiedzy programistycznej dokona niezbędnych dla siebie zmian i skonfiguruje gotową stronę tak, aby odpowiadała jego potrzebom. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie, choć wygodniejsze, łączy się ze stałymi opłatami, od których zależy istnienie i dostęp do strony, a także do całego sklepu.

E-sklep - czy to się opłaca?

Czy otwarcie e-sklepu zawsze jest opłacalne? Nie, a nawet jeśli takie będzie, to dla każdego przedsiębiorcy może to oznaczać co innego. Jednym z czynników mających największy wpływ na zyskowność e-sklepu będą sprzedawane w nim artykuły. Wiele gałęzi biznesu świetnie radzi sobie na rynku internetowym. Klienci chętnie kupują m.in.: elektronikę, ubrania i akcesoria, obuwie i kosmetyki. Dużą popularnością wśród e-klientów cieszą się również artykuły dziecięce, akcesoria domowe, a także możliwość zakupy biletów na wydarzenia kulturalne.

Warto pamiętać, że otwierając sklep w popularnej branży, można liczyć na duże zainteresowanie, jednak trzeba się liczyć z obecnością znaczącej konkurencji. Klienci mają szansę wybierać spośród propozycji kilkudziesięciu, a czasem nawet kilkuset sklepów, od których dzieli ich kilka kliknąć. Producenci poszukują sposobów, aby zachęcić konsumentów do wyboru ich produktów, np. narzucając bardzo niską marżę czy proponując atrakcyjne promocje i rabaty.

Inwestycja w e-commerce w mniej rozwiniętej gałęzi może być ryzykowna. Istnieje bowiem szansa, że będzie się jednym z niewielu dostępnych w danym rodzaju sklepów, a to może przynieść ogromne zyski i sporą ilość klientów, którzy będą chętniej zamawiać produkty, niż chodzić po nie do sklepu. Niestety może się też okazać, że nie bez powodu w danej branży sklepów internetowych nie ma – po prostu cieszą się zbyt małą popularnością i szybko znikają z rynku.

Sukces sklepu w dużej mierze zależy od tego, jakiego rodzaju produkty sprzedaje. Im bardziej są popularne, tym większej grupy odbiorców zainteresowanie mogą wzbudzić. Duży wpływ na chęć zakupu mogą mieć także takie elementy jak np. opisy produktów, dzięki którym klienci mają szansę dokładnie zwizualizować sobie towar. Nawet mały sklep ma szanse utrzymać się pośród konkurencji, pod warunkiem dobrego informowania potencjalnie zainteresowanych klientów o swojej obecności na rynku.

Kto skorzysta na e-commerce?

E-commerce to szansa dla wszystkich - dużo zależy od tego, w jaki sposób się ją wykorzysta. Zarówno przedsiębiorcy w największych, jak i najmniejszych gałęziach biznesu mogą czerpać korzyści z prowadzenia swojego e-sklepu. Warto pamiętać, że przeniesienie działalności do internetu to szansa na dotarcie do większej ilości klientów, szczególnie jeśli zainteresowanie było duże, gdy np. prowadzono sklep stacjonarny.

Wiele osób traktuje sprzedaż internetową jako szansę na stworzenie nowego źródła przychodu, które nie będzie przedłużeniem dotychczasowo istniejącego sklepu stacjonarnego. Niektórzy decydują się także na pośredniczenie w sprzedaży (dropshipping), co nie wymaga prowadzenia własnych magazynów i jest sporą oszczędnością.

Inne osoby ze względu na koszta wybierają sprzedaż w oparciu o już istniejący sklep internetowy. To często tańsze rozwiązanie, jednak należy pamiętać, że może się wiązać z mniejszymi zyskami, zważywszy na procent dla właściciela sklepu. Zapewnia to jednak dotarcie do wielu klientów zainteresowanych podobnymi produktami.

 
Powiązane artykuły
Para seniorów siedzi na kanapie i korzysta z IPada
Jaki iPad dla seniora w 2024 roku? 3 tablety w ofercie Apple