5 sprawdzonych sposobów na więcej wejść organicznych - skuteczne pozycjonowanie

Reklamowanie swojej strony, usług, czy też produktów w internecie, nie jest zadaniem prostym. Konkurencja nie śpi, a w ofercie dostępnych jest wiele narzędzi i opcji, spośród których muszą wybierać przedsiębiorcy. Jedne z nich działają lepiej, inne gorzej, a osoby wydające pieniądze na działania reklamowe chcą mieć pewność, że wydane przez nie środki zwrócą się z nawiązką. Na co się więc zdecydować? Najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie dużej liczby odwiedzających jest pozycjonowanie strony. Poznaj 5 metod, jak to zrobić skutecznie.
Osoba siedząca przy laptopie
Źródło: Materiały partnera
Spis treści

1.Wartościowa treść na stronie

Wyszukiwarka Google chce dostarczać swoim użytkownikom tylko takie treści, które są dla nich bardzo wartościowe i pozwalają rozwiązać ich realne problemy. Mówiąc krótko: muszą znaleźć to, czego szukają. Za to właśnie odpowiedzialne są skomplikowane algorytmy wyszukiwarki, które w kilka sekund muszą przeskanować wszystkie strony w internecie, aby natychmiast wyświetlić użytkownikowi treść odpowiadającą jego potrzebom. To właśnie dlatego, tak ważne jest, żeby umieszczać na stronie internetowej dużą liczbę wartościowych treści - najlepiej takich, które dają realną wartość klientowi.

2.Linki w odpowiednich witrynach

Pozycjonowanie stron internetowych kojarzy się z pozyskiwaniem linków i odnośników do witryny. W ciągu ostatnich lat wiele się w tej kwestii zmieniło, ponieważ najnowsze wytyczne Google wskazują, że ważniejsza jest jakość niż ilość pozyskanych linków. Odnośniki do strony internetowej powinny być umieszczane tylko na portalach o dużej wiarygodności i określonej reputacji, ponieważ tylko w ten sposób możemy uzyskać pozytywne rezultaty prowadzonych działań.

3.Techniczna strona witryny - zadbaj o nią!

Działania mające na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwań, to nie tylko treści i linki, ale również całe zaplecze strony. Warto więc zadbać o witrynę pod kątem jej funkcjonowania technicznego - szybkość ładowania, wersja responsywna, strona błędu i site map. Nie tylko pozytywnie wpłynie to na pozycję witryny, ale przede wszystkim poprawi doznania użytkowników odwiedzających stronę. 

4.Określ cele i spisz strategię!

Trudno prowadzić jakiekolwiek działania bez określonego celu. Takie najważniejsze zadania w przypadku pozycjonowania stron wyznacza zawsze strategia SEO, która jest drogowskazem podczas wykonywanych prac. Niestety, błędem wielu agencji oraz przedsiębiorców, jest brak takiego dokumentu, co sprawia, że większość działań podejmowana jest bez pomysłu, niejako po omacku. Unikaj takich sytuacji, jasno formułując zapisy swojej strategii SEO.

5.Powierz pozycjonowanie ekspertom!

Samodzielne prowadzenie działań pozycjonowania strony jest nie tylko mało opłacalne, ale również bardzo ryzykowne. Niewłaściwe działania mogą narazić witrynę na kary, takie jak obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwań, czy też blokada Google. Dużo lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego rodzaju działań specjalistom, którzy na podstawie przeprowadzone audytu, będą w stanie określić i zrealizować strategię SEO.