Internet przestaje mieć tajemnice dla osób po 50-tce. Seniorzy zakładają konta na Facebooku, korzystają ze skrzynek mailowych i zamawiają ubrania z dostawą do domu.
Według portalu Newseria Biznes osoby powyżej 50-tki są coraz bardziej aktywne w Internecie. – Seniorzy nie kupują w sieci tak powszechnie jak inne grupy wiekowe, ale już prawie 1/3 z nich to robi. W grupie wiekowej 55–64 lata jest to 27 procent, a w grupie wiekowej 65+ jest to 29 procent – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce. - Kupują oni bardzo często ubrania i dodatki, akcesoria, perfumy, kosmetyki, książki, muzykę, filmy.
Z badań zachowań internautów przeprowadzonego na zlecenie Trusted Shops jasno wynika że ponad 90% użytkowników korzysta z opcji zamawiania produktów on-line, a coraz aktywniejszą grupą wśród nich są właśnie seniorzy.
Z kolei raport przygotowany przez Gemius „E-commerce w Polsce 2018” wskazuje co osoby starsze najczęściej kupują przez Internet. Są to:
- odzież i dodatki - 53 proc.,
- kosmetyki i perfumy - 46 proc.
- oraz książki i płyty - 43 proc.
Badani deklarują także, że w planują zakupy wycieczek oraz mebli.
Eksperci apelują do firm, aby te ułatwiły seniorom poruszanie się po serwisach oraz zainwestowały w budowanie wiarygodności swoich sklepów. Jako elementy, które wpływają na poczucie bezpieczeństwa zamawiania przez Internet wskazują m.in.:
- dane kontaktowe sklepu,
- certyfikaty potwierdzające wiarygodność firmy,
- możliwość płatności za pobraniem,
- czy możliwość zwrotu i reklamacji towaru.
Biorąc pod uwagę uwarunkowanie demograficzne naszego kraju, seniorzy są z pewnością grupą, która w przyszłości będzie się rozrastać, dlatego warto o nich zadbać już dziś.
Czytaj również:
Z czego lubią śmiać się polscy Seniorzy?
Seniorzy zastępują nastolatków w pracy. Są punktualni i przyjaźnie nastawieni
Jak seniorzy spędzają czas wolny? – raport Cafesenior.pl