Internet przestaje mieć tajemnice dla osób po 50-tce. Seniorzy zakładają konta na Facebooku, korzystają ze skrzynek mailowych i zamawiają ubrania z dostawą do domu.

Według portalu Newseria Biznes osoby powyżej 50-tki są coraz bardziej aktywne w Internecie. – Seniorzy nie kupują w sieci tak powszechnie jak inne grupy wiekowe, ale już prawie 1/3 z nich to robi. W grupie wiekowej 55–64 lata jest to 27 procent, a w grupie wiekowej 65+ jest to 29 procent – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce. –  Kupują oni bardzo często ubrania i dodatki, akcesoria, perfumy, kosmetyki, książki, muzykę, filmy.

Z badań zachowań internautów przeprowadzonego na zlecenie Trusted Shops jasno wynika że ponad 90% użytkowników korzysta z opcji zamawiania produktów on-line, a coraz aktywniejszą grupą wśród nich są właśnie seniorzy.

Z kolei raport przygotowany przez Gemius „E-commerce w Polsce 2018” wskazuje co osoby starsze najczęściej kupują przez Internet. Są to:

  • odzież i dodatki – 53 proc.,
  • kosmetyki i perfumy – 46 proc.
  • oraz książki i płyty – 43 proc..

Badani deklarują także, że w planują zakupy wycieczek oraz mebli.

Eksperci apelują do firm, aby te ułatwiły seniorom poruszanie się po serwisach oraz zainwestowały w budowanie wiarygodności swoich sklepów. Jako elementy, które wpływają na poczucie bezpieczeństwa zamawiania przez Internet wskazują m.in.:

  • dane kontaktowe sklepu,
  • certyfikaty potwierdzające wiarygodność firmy,
  • możliwość płatności za pobraniem,
  • czy możliwość zwrotu i reklamacji towaru.

Biorąc pod uwagę uwarunkowanie demograficzne naszego kraju, seniorzy są z pewnością grupą, która w przyszłości będzie się rozrastać, dlatego warto o nich zadbać już dziś.

Czytaj również:

Z czego lubią śmiać się polscy Seniorzy?

Seniorzy zastępują nastolatków w pracy. Są punktualni i przyjaźnie nastawieni

Jak seniorzy spędzają czas wolny? – raport Cafesenior.pl