Zakładamy konto internetowe w banku

[quote author=”Barbara M. z Olsztyna” action=”pyta”]Proszę mi podpowiedzieć, jak założyć przez internet konto w banku.[/quote]

Choć rozwiązania przyjęte przez poszczególne banki mogą się różnić w drobnych szczegółach, wzorzec postępowania jest podobny. Musi Pani wejść na stronę internetową wybranego banku, a tam kliknąć w zakładkę “Otwórz konto”, “Wyślij wniosek” (albo inną o podobnej nazwie). Następnie należy wypełnić wniosek o otwarcie rachunku i wydanie karty debetowej. Wypełniony wniosek wysyła Pani do banku, klikając w pole “Wyślij” (lub inne o podobnej nazwie). Niektóre banki oddzwaniają, by potwierdzić dane (np. PKO BP i Bank Pekao SA), po czym przesyłają umowy do podpisu (w innych bankach – np. w mBanku, Banku Zachodnim WBK, ING Banku Śląskim, Banku Millennium czy Alior Banku – rozmowa telefoniczna nie jest konieczna). Umowy, wraz z niezbędnymi do aktywacji konta danymi, z reguły dostarcza kurier, który sprawdza tożsamość nowego klienta (mogą być potrzebne dwa dokumenty – np. dowód osobisty i paszport, legitymacja służbowa czy prawo jazdy). Niektóre banki – np. PKO BP czy Bank Pekao SA – wymagają wizyty wnioskodawcy w placówce, co jest niewygodne. Na szczęście większości banków wystarczy jednak kontakt przez kuriera. Podpisane kopie umów wręcza Pani kurierowi. Korzystając z dostarczonych przez niego danych (login, hasło) oraz dołączonej instrukcji, aktywuje Pani na stronie internetowej banku swoje konto. Kartę oraz PIN do niej otrzyma Pani pocztą (osobno kartę, osobno PIN).