Jak ubrać się do pracy? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista dla osób, których pracodawcy określili dress code obowiązujący w danej firmie. W wielu firmach jednak sposób ubierania nie jest określony. To rodzi pytanie, czy możemy ubierać się do pracy dowolnie, czy jednak obowiązuje nas pewien styl, którym wyrażamy szacunek do współpracowników, szefów i ewentualnych klientów firmy.

Moim zdaniem, idąc do pracy, nie powinniśmy ubierać się w sposób przypadkowy. Obowiązuje nas przede wszystkim schludność ubrania oraz pewien styl, który jest na pograniczu elegancji i wygody. W takim przypadku najlepiej sprawdza się styl zwany sportową elegancją.

Ubiór dla panów

Panowie mogą założyć sportową marynarkę, koszulę i spodnie w innym kolorze niż marynarka. Elegancki sweter w serek, a pod spodem koszula plus spodnie. Najlepiej, aby nie były to jednak dżinsy. Obecnie w wielu firmach odchodzi się od przymusu zakładania krawata. Moim zdaniem to dobrze, bo jest to dosyć uciążliwy i niewygodny dodatek, szczególnie w upalne lato. Odnośnie jednak letnich koszul – unikajmy koszul z krótkim rękawem, bo to nie jest dobrze widziane w biznesie.

Jak mogą się ubierać panie?

Panie mogą założyć żakiet plus spódnica lub spodnie, bądź też żakiet plus sukienka. Nie musi być to komplet. Każda część może być skomponowana osobno. Dobrze też sprawdza się kardigan, koszulowa bluzka i spódnica.

Ubrania nie muszą być szare i bure. Możemy wprowadzić nawet intensywne kolory, pod warunkiem, że będą do siebie odpowiednio dobrane.

Dodatki i biżuteria powinny idealnie współgrać z ubiorem. Buty również nie powinny być zbyt odkryte (klapki i sandałki są wykluczone) ani na zbyt wysokim obcasie. Nie dość, że jest to niewygodne, to na dodatek zupełnie nie pasuje do naszego biurowego stroju.

Unikajmy zbyt dużych dekoltów, przezroczystych sukienek lub bluzek, a także zbyt krótkich spódnic i sukienek, zbyt obcisłych spodni oraz zbyt wzorzystych tkanin, bo to może rozpraszać nasze koleżanki i kolegów z pracy. Zamiast dużego naszyjnika załóżmy ładnie przewiązaną apaszkę. Nadmiar biżuterii nie jest dobrym sposobem na elegancki wygląd osoby udającej się do biura.

Jednym słowem, jeśli chcemy być tam dobrze postrzegani, wystarczy zastosować kilka powyższych zasad. Wtedy zarówno szef, jak i współpracownicy będą nas szanować i staniemy się dla innych dobrym przykładem.