Marzysz o formie sprzed lat? Chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem i wykonywać codzienne obowiązki bez bólu i ograniczeń ciała? Autorzy książki Sprawność i zdrowie po pięćdziesiątce przychodzą na pomoc i pomagają w realizacji tych planów.

Choć nasz organizm zaczyna się starzeć tuż po osiągnięciu dojrzałości, nie musimy odczuwać negatywnych skutków upływu czasu. Ruch to najbardziej znany eliksir młodości i najlepsza forma profilaktyki zdrowotnej. Utrzymuje w dobrej kondycji nie tylko ciało, ale i ducha. A jeśli dziś masz problem z wchodzeniem po schodach lub krótką przebieżką do autobusu, to znak, że twoje mięśnie i stawy przestają działać. Czas na zmianę. Sprawność i zdrowie po pięćdziesiątce to przewodnik po różnych aspektach aktywności, który pomoże ci poprawić stan zdrowia. Będzie efektywnie wspierać twoją metamorfozę.

Bądź dla siebie wyrozumiały

Bez obaw, nikt nie będzie namawiał cię do skakania na skakance, 10 kilometrowego biegu czy pięćdziesięciu pompek. Ta książka jest po to, by cię zmotywować, a nie zniechęcić. Autorzy dają ci czas. Zachęcają by być dla siebie wyrozumiałym. Bo czasem lepiej zrobić dwa kroki do tyłu i pójść o jeden do przodu, niż szybko wprowadzić zbyt wiele modyfikacji i jeszcze szybciej się poddać. Dlatego ważne by zrozumieć, czym jest filozofia zmiany i jak każda nowa czynność staje się nawykiem. Dzięki takiemu podejściu unikniesz zniechęcenia, które tak często się pojawia przy próbie wzięcia na barki zbyt wielu rzeczy na raz i osiągnięcia natychmiastowych efektów. Spróbuj skorzystać z tych zaleceń. Już po miesiącu zobaczysz, że to się opłaca.

Dla autorów aktywność fizyczna jest ciągiem zdarzeń. Wszystko zaczyna się od myśli o zmianie trybu życia. Później przychodzi czas na podjęcie decyzji i konsekwentne realizowanie własnych postanowień. Gdy stwierdzisz, że chcesz zacząć ćwiczyć, otrzymasz od autorów wsparcie w postaci różnego rodzaju pomysłów na codzienną aktywność – wybieranie schodów zamiast windy, spaceru zamiast jazdy autobusem czy zestawu ćwiczeń fizycznych. Dostaniesz fachową pomoc w chwilach zwątpienia i wewnętrzną siłę, która pomoże nie tylko odeprzeć krytykę otoczenia, ale również zyskać jego szacunek i zainteresowanie.

Ćwicz na zdrowie

Autorzy wyjaśniają, jak pracować we własnym tempie, ćwiczyć bezpiecznie i znaleźć czas na ruch w wypełnionym zajęciami tygodniu. O co zapytać lekarza w związku z aktywnością fizyczną i jak powrócić do niej po długiej przerwie. Jeśli chorujesz na osteoporozę, cukrzycę lub masz problemy z sercem, dowiesz się, jak dopasować poziom aktywności do swojego stanu zdrowia. Zanim się obejrzysz staniesz się promotorem aktywnego trybu życia. Poczujesz się atrakcyjnie, a z nowym hobby zyskasz nowych znajomych, którzy będą Ci towarzyszyć w spacerach czy rowerowych przejażdżkach.

Sprawność i zdrowie po pięćdziesiątce pomaga w podjęciu aktywności fizycznej. To szansa na zastrzyk energii, wyeliminowanie stresu, chorób i zaoszczędzenie na lekach. To wzrost samooceny i lepsza kontrola nad ciałem. To przepis na to, jak zyskać formę za pomocą wykonywanych na co dzień prostych czynności. By więcej czasu spędzać z dziećmi i wnukami podczas spływów kajakowych czy górskich wycieczek.

***

Książka dostępna na stronie Wydawnictwa Buk Rower w promocyjnej cenie 37,40 zł. Cena katalogowa: 49,90 zł.