Poczta głosowa jest często bardzo użytecznym narzędziem. Jeśli jednak zawsze mamy swój telefon pod ręką, może okazać się uciążliwa. Sprawdź, w jaki sposób możesz włączyć bądź wyłączyć usługę, w zależności od swoich potrzeb.

Poczta głosowa

W Polsce do najpopularniejszych sieci należą:

  • Plus
  • Play
  • T-mobile
  • Orange

Każdy z nich oferuje możliwość włączenia usługi poczty głosowej. Zwykle jest to funkcja bezpłatna. Jednak nie wszyscy posiadający telefon chcą, by osoby dzwoniące miały taką możliwość. Za to Ci co dzwonią często nie wiedzą, jak zachować się, gdy usłyszą dźwięk, po którym mają nagrać swoją wiadomość. Jeśli pojawią się problemy w czasie włączania lub wyłączania poczty głosowej, warto poszukać wskazówek w internecie.

Jak włączyć pocztę głosową?

Niestety proces aktywacji lub dezaktywacji poczty głosowej jest zależny od operatora sieci. Może różnić się np. wymaganym kodem. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótką instrukcję z podziałem na konkretnych operatorów.

Poczta głosowa plus

Usługa poczty głosowej w tej sieci przy nowych numerach włącza się automatycznie po 48 godzinach. Jeśli jednak z jakiegoś powodu usługa ta nie zostanie uaktywniona, możesz dokonać tego, wchodząc na stronę plus.online i kolejno w zakładki: Usługi – Poczta Głosowa – Zmień. Możesz także wysłać smsa na bezpłatny numer 2601 o treści “dodaj Plus Kod POCZTA GLOSOWA”, np. “dodaj 12345 POCZTA GLOSOWA”. Ostatni sposób to skontaktowanie się z działem obsługi klienta pod numerem 601102601.

Poczta głosowa play

Sieć Play oferuje dwa rodzaje poczty głosowej:

  • Poczta Głosowa Standard, by włączyć usługę należy wprowadzić kod: 111*56*1#.
  • Poczta Głosowa PRO, do uruchomienia należy wprowadzić kod 111*5*1#, daje możliwość odsłuchania wiadomości poczty głosowej w aplikacji mobilnej.

Poczta Głosowa Standard jest bezpłatna. Poczta Głosowa PRO wymaga miesięcznych opłat w wysokości 2 zł z VAT.

Poczta głosowa T-mobile

Podobnie jak w sieci Plus, poczta głosowa jest uruchamiana w Twoim telefonie automatycznie. Możesz jednak dokonać pewnych operacji związanych z jej użytkowaniem. Aby aktywować przekierowania do poczty głosowej, należy wpisać poniższy kod i potwierdzić klawiszem akceptacji połączenia:

  • **61*+48602951000*11*20# – gdy chcesz, żeby poczta zgłaszała się, kiedy nie odbierasz połączenia
  • **62*602951000# – gdy poczta ma zgłaszać się, kiedy masz wyłączony telefon

Czytaj też: Na co zwracać uwagę, wybierając telefon dla seniora?

Poczta głosowa orange

W sieci Orange możesz włączyć swoją pocztę głosową, dzwoniąc pod numer *500. Następnie musimy wykonywać czynności zlecone nam przez konsultanta. Drugim sposobem jest wpisanie kodu *100*# i wciśnięcie klawisza połączenia. Następnie wybieramy: Usługi podstawowe / Poczta głosowa / Włącz. Obie operacje są całkowicie bezpłatne.

Czytaj też: Seniorzy w Internecie

Jak wyłączyć pocztę głosową?

  • PLUS

Pocztę głosową możesz wyłączyć poprzez wprowadzenie w telefonie kodu *122*00# i zatwierdzenie zmiany przyciskiem Zadzwoń. Poczta powinna zostać wyłączona w przeciągu 24 godzin. Operacja ta jest całkowicie bezpłatna.

  • PLAY

Gdy posiada się pocztę głosową PRO można ją wyłączyć w każdej chwili przy pomocy kodu: 111*5*2#. Prócz podania odpowiedniego kodu pocztę można wyłączyć smsem, przez telefoniczny kontakt z biurem obsługi lub podczas wizyty w salonie obsługi.

  • T-MOBILE

Jeśli nie korzystasz z usługi poczty głosowej przez okres dłuższy niż 3 miesiące, zostanie ona automatycznie wyłączona. Operator poinformuje Cię o tym wcześniej w wiadomości sms. Jeśli natomiast chcesz zawiesić swoją pocztę, możesz to zrobić, wpisując kod ekspresowy #002# i potwierdzając klawiszem akceptacji połączenia.

  • ORANGE

Jeśli mamy dostęp do Internetu, możemy wyłączyć naszą pocztę, logując się na stronie online.orange.pl. Następnie trzeba wejść w Orange On-line. Należy wybrać Usługi / Połączenia / Orange poczta głosowa / Wyłącz. Możemy oczywiście dokonać dezaktywacji usługi poczty głosowej będąc off-line. W tym celu należy wpisać wspomniany już wcześniej kod *100*# i wcisnąć klawisz połączenia. Następnie wybieramy: Usługi podstawowe / Poczta głosowa / Wyłącz.

Pamiętajmy też, że zawsze przy włączaniu lub wyłączaniu poczty głosowej o pomoc możemy poprosić kogoś bliskiego, np. wnuka 🙂

Czytaj też: