Poczta głosowa jest często bardzo użytecznym narzędziem. Jeśli jednak zawsze mamy swój telefon pod ręką, może okazać się uciążliwa. Sprawdź, w jaki sposób możesz włączyć bądź wyłączyć usługę, w zależności od swoich potrzeb.

Poczta głosowa

W Polsce do najpopularniejszych sieci należą:

  • Plus
  • Play
  • T-mobile
  • Orange

Każdy z nich oferuje możliwość włączenia usługi poczty głosowej. Zwykle jest to funkcja bezpłatna. Jednak nie wszyscy posiadający telefon chcą, by osoby dzwoniące miały taką możliwość. Za to Ci co dzwonią często nie wiedzą, jak zachować się, gdy usłyszą dźwięk, po którym mają nagrać swoją wiadomość. Jeśli pojawią się problemy w czasie włączania lub wyłączania poczty głosowej, warto poszukać wskazówek w internecie.

Jak włączyć pocztę głosową?

Niestety proces aktywacji lub dezaktywacji poczty głosowej jest zależny od operatora sieci. Może różnić się np. wymaganym kodem. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótką instrukcję z podziałem na konkretnych operatorów.

Czytaj też: Smartfon dla seniora, który nie będzie dla niego koszmarem – jak wybrać?

Poczta głosowa plus

Usługa poczty głosowej w tej sieci przy nowych numerach włącza się automatycznie po 48 godzinach. Jeśli jednak z jakiegoś powodu usługa ta nie zostanie uaktywniona, możesz dokonać tego wprowadzając odpowiedni kod. Na klawiaturze numerycznej swojego telefonu wciśnij *122*11# i naciśnij ikonkę z zieloną słuchawką. Natomiast status poczty sprawdzisz wybierając numer *122# i zatwierdzając go zieloną słuchawką.

Poczta głosowa play

Sieć Play oferuje dwa rodzaje poczty głosowej:

  • Poczta Głosowa Standard, by włączyć usługę należy wprowadzić kod: 111*56*1#.
  • Poczta Głosowa PRO, do uruchomienia należy wprowadzić kod 111*5*1#, daje możliwość odsłuchania wiadomości poczty głosowej w aplikacji mobilnej.

Poczta Głosowa Standard jest bezpłatna. Poczta Głosowa PRO wymaga miesięcznych opłat w wysokości 2 zł z VAT.

Poczta głosowa T-mobile

Podobnie jak w sieci Plus, poczta głosowa jest uruchamiana w Twoim telefonie automatycznie. W sieci T-mobile poczta w wersji standardowej, a więc bezpłatnej, jest aktywna od początku użytkowania numeru, a więc uruchomienia karty SIM. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna w całym okresie trwania umowy. Jeśli chcemy korzystać z wersji rozszerzonej należy uruchomić ją za dodatkową opłatą. Wszelkie szczegóły znajdują się na stronie operatora.

Czytaj też: Na co zwracać uwagę, wybierając telefon dla seniora?

Poczta głosowa orange

W sieci Orange możesz włączyć swoją pocztę głosową wysyłając SMS o treści START pod numer 501. Dzwoniąc pod numer *501 możemy ustawić język swojej poczty oraz powitanie, które usłyszą osoby dzwoniące. Po uruchomieniu usługi na telefon przyjdzie SMS z kodem dostępu do poczty – który będzie niezbędny do odsłuchania wiadomości z innego numeru telefonu lub za granicą.

 

Czytaj też: Fałszywy SMS. Telefoniczne oszustwa – jak się przed nimi chronić?

Jak wyłączyć pocztę głosową?

  • PLUS

Pocztę głosową możesz wyłączyć poprzez wprowadzenie w telefonie kodu *122*00# i zatwierdzenie zmiany przyciskiem Zadzwoń. Poczta powinna zostać wyłączona w przeciągu 24 godzin. Operacja ta jest całkowicie bezpłatna.

  • PLAY

Gdy posiada się pocztę głosową PRO można ją wyłączyć w każdej chwili przy pomocy kodu: 111*5*2#. Prócz podania odpowiedniego kodu pocztę można wyłączyć smsem, przez telefoniczny kontakt z biurem obsługi lub podczas wizyty w salonie obsługi.

  • T-MOBILE

Jeśli nie korzystasz z usługi poczty głosowej przez okres dłuższy niż 3 miesiące, zostanie ona automatycznie wyłączona. Operator poinformuje Cię o tym wcześniej w wiadomości sms. Jeśli natomiast chcesz zawiesić swoją pocztę, możesz to zrobić, wpisując kod ekspresowy #002# i potwierdzając klawiszem akceptacji połączenia.

  • ORANGE

Rezygnacja z poczty głosowej jest niezwykle prosta. Wystarczy wysłać SMS pod numer 501 (taki jak przy uruchomieniu usługi) o treści REZ.

Pamiętajmy też, że zawsze przy włączaniu lub wyłączaniu poczty głosowej o pomoc możemy poprosić kogoś bliskiego, np. wnuka 🙂

Czytaj też: